Omeletje met leftovers

Follow my blog with Bloglovin

Goeie middag,

Na de uitermate goedvullende aspergeschotel, tijd voor een snelle hap nu.

Na een blik in de koelkast besloot ik iets snels klaar te maken met een aantal restjes van gisteren. Ik hou er namelijk niet van om teveel te moeten wegsmijten.

Na de talrijke paaseitjes van gisteren, tijd om nu eens een echt ei te eten : een omeletje met leftovers van gisteren.

Dit zijn de ingrediënten :

5 à 6 eitjes
100 gram hamblokjes
1 tomaat
geraspte kaas
bieslook
boter
p&z

Kluts de eitjes in een kom en voeg er peper en zout aan toe.Snij de tomaat in blokjes (ik heb ze opnieuw geconcasseerd = pitjes eruit halen) en bak enkele minuutjes samen met de hamblokjes in een pan met boter.
Zet je vuur wat lager en meng er de geklutste eitjes onder.
Strooi er daarna de geraspte kaas en fijngesneden bieslook over. Bieslook en ei vind ik een perfecte match. Probeer het maar eens!
Na wat trek- en sleurwerk heb ik de omelet op een mooie schaal gekregen. Met een "goeie" antikleefpan glijdt ie er zo uit maar die van mij is dringend aan vervanging toe.
Met een paar sneetjes zelfgebakken meergranenbrood is dit poepsimpel gerechtje er ook eentje om je vingers bij af te likken.
Bon appétit!








Reacties