Witte bonen in tomatensaus met boerenworst - White beans in tomato sauce with sausage

English version in red
Hallo,
Gisteren was niet echt een culinair hoogstandje. Maar dat was ook niet erg want lang in de keuken kon ik toch niet staan. Er was iets in mijn rug geschoten. Hoe dat gebeurd is? Wel, ik stond vrolijk te strijken met Music for life op de TV. Was ook heel benieuwd want mijn mama, die in een rusthuis verblijft, was mee naar Wachtebeke om de centen die het rusthuis vergaard had in HUN warmste week, daar te gaan afgeven. Het rusthuis had een week lang Kerstmarkt gehouden in de cafetaria. Een aantal bewoners hadden er ook zelf aan meegewerkt. Sommigen maakten zelf Kerstkaartjes, anderen bakten koekjes. Ze hadden iets meer dan 900 EUR. Dus ik was wel vrij nieuwsgierig om mijn mama op TV te zien en af en toe deed ik een danspasje achter mijn strijkplank en ik zei nog tegen mijn vriend hoe leuk het was om zo te staan strijken. Een uur later kon ik nog met moeite in en uit de zetel. Strijken en dansen gaat blijkbaar niet goed samen. Enfin, gisteren dus, op verzoek van mijn vriend een blik bonen in de tomatensaus opengedraaid. Hij eet dat heel graag. Ik eet sowieso graag bonen maar echt koken was dat niet hé, een blik opendraaien. Maar het heeft toch gesmaakt.

Hey,
Yesterday was not really a culinary masterpiece. But I didn't mind because I could not stand in the kitchen very long. I strained my back. How that happened? Well, I was ironing with Music for life on the TV. I was also very curious because my mom, who is staying in an old peoples home, was going to Wachtebeke to hand over the money that the home had collected in THEIR warmest week. The old peoples home had held a Christmas market for a whole week in the cafeteria. A number of residents had also cooperated. Some made Christmas cards themselves, others baked cookies. They had collected over 900 EUR. So I was quite curious to see my mom on TV and occasionally I did a little dance move behind my ironing board and I even told my friend how nice it was to iron like that. An hour later I was hardly able to get in and out of the couch. Ironing and dancing apparently does not go well together. Anyway, yesterday, at request of my friend, I opened a can of beans with tomato sauce. He likes that very much. I also like beans, but this is not really cooking. But I enjoyed it anyway.

Bon appétit!



Reacties