Mijn eerste stappen in de blogging world..... Spannend !

Follow my blog with Bloglovin

Gisteren gekeken naar  'Julie & Julia', een Amerikaanse biografische dramafilm uit 2009 van Nora Ephron met Meryl Streep en Amy Adams in de hoofdrollen.
De film vertelt het relaas van zowel Julie Powell, die in 2002 de uitdaging aanging alle recepten in het beroemde kookboek Mastering the Art of French Cooking in een jaar tijd uit te proberen en hierover een populaire blog bijhield, als van Julia Child, co-auteur van dit kookboek en de totstandkoming van het boek in de jaren 1950.

Ik begon na te denken...... Ik raakte geïnspireerd.....

Vraagt u zich ook niet af, iedere dag opnieuw, wat gaan we nu weer eten? Ik ben zeker dat ik veel ja's zal krijgen.

Maakt u ook niet vaak hetzelfde klaar?

Wat is er mis met de alledaagse kost zoals worst, kip, côteletten, bloemkool, spruiten....
Helemaal niets. Integendeel, het is zelfs lekker.

Maar op den duur is het altijd hetzelfde. Je schept er geen plezier meer in om het te koken. Je doet het op automatische piloot.

Ik begon kooklessen te volgen.... Niet omdat ik niet kon koken, maar om inspiratie op te doen. Om nieuwe gerechten uit te proberen, andere combinaties.

Nu laat ik me inspireren door alles wat er in de media te vinden is. Ik kijk ontzettend graag naar kookprogramma's en probeer heel vaak die gerechten uit. Je hebt Youtube, je hebt Pinterest..... Teveel om op te noemen. Maar nooit teveel om eens wat meer variatie te brengen in wat je op tafel brengt.

Daarom wil ik je laten meegenieten van wat ik dagelijks op tafel tover.

Vandaag wordt het een romige ovenschotel met asperges en hamblokjes. Vanavond vertel ik je daar meer over. Tot dan !

Reacties